CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 22 June 2011

Harum Semerbak

Semalam, saya balik dari ofis dan semasa sy lalu di beranda, saya terhidu bau yang sungguh wangi atau lebih tepat lagi.. sungguh manis.


Hati dup dap dup dap... apa ler yang wangi nih.. yelah selalunya orang kata, kalo senja-senja terhidu bau yang wangi.. ada 'tetamu' yang x diundang...


Waktu tu rasa meremang bulu roma... kelam kabut saya masuk ke rumah dan menceritakan hal itu kepada kakak saya...


Tiba2 dia ketawa terbahak2 .. (cemas nk berguling-guling dah..)... dan kemudian dia kata kepada saya..


"lar.. itu bunga cempaka telur dah kembang.. .."..

Sy dengan termalu-malu alah, terus menonong keluar kembali dan ya Allah.. maha suci Allah.. memang benar bau yang wangi itu adalah bau cempaka telur (nasib baik..)


Cempaka telur / Michelia Pumila/ Talauma pumila B1



1 comment: