CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 6 January 2012

Mawar di Cameron Highlands

Lama rasanya saya tidak menjengah.. bz bukan main. memang dugaan akhir tahun 2011 adalah yang paling mencabar bagi saya..bz menguruskan kerja seharian di pejabat dan juga di rumah..huhu

buat pertama kali dalam sejarah hidup saya.. saya tidak mempunyai cukup waktu untuk meluangkan masa melakukan aktiviti yang saya sukai iaitu berkebun.. (sekarang rose dilaman saya dah terabai.. )

Kini, sempena tahun baru 2012, saya harap saya mempunyai lebih masa dan ruang untuk beristirehat sambil melakukan apa jua aktiviti yang saya minati..

Bagi menghargai diri saya sendiri, (sape lagi nak hargai kalo bukan kita sendiri ye x???) saya harap dalam waktu terdekat ni saya dapat bercuti .. saya tidaklah demand sangat dalam hal-hal percutian ni, cukuplah sekadar dapat bercuti di dalam negara kita ni..

dan jangan tak tahu, saya suka sangat bercuti di tempat yang saya boleh menghayati rose .. dimana lagi ye?? di Cameron Highlands lah..

Seingat saya, sudah berpuluh-puluh kali saya menjejakkan kaki di CH, tetapi kenangan paling terindah ialah pada tahun lepas (2011) dimana pada kali itu, seluruh keluarga saya dapat pergi bersama-sama bercuti..

Satu perkara yang paling saya tak dapat lupakan ialah apabila dapat menghayati kecantikan mawar di CH.  Bayangkan, mawar di CH, cuma ditanam di tempat letak kenderaan, yang pada pemerhatian saya, pasti mawar tersebut tidak mendapat kasih sayang dan perhatian dari empunyanya... tetapi ia tetap mekar cantik dan besar sizenya.. sedangkan mawar di laman saya, yang tiap-tiap minggu dibelai dan diberi perhatian sepenuhnya, tidak pernah mekar secantik itu..

erm.. ternyata cuaca dan suhu memainkan peranan yang penting terhadap tumbersaran mawar..  di CH dengan suhu sejuk dan cuaca yang nyaman, menjanjikan mawar yang cantik dan besar..













3 comments:

  1. Kita pun suka gak g CH.... acara tahunan tu.... Wajib pegi he3

    ReplyDelete
  2. Org yg minst pkk mmg suka g CH... X penah bosan wlp dh pegi berkali2 :)

    ReplyDelete