CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 1 November 2011

Chantek yang lawa...

"Si chantek yang manis..
buat aku tertarik.."

Si chantek yang harum..
buat aku terpegun.."

Mesti ramai yang tertanya2.. sape si chantek tu???? Meh kita tengok gambar dia.. tarik nafas dalam2 ye..



lorrr... rose ke?? ingatkan sape si chantek tu??? 
 "hai.. kome nih.. mesti ler rose.. tak kan ler siti nurhaliza atau era fazira pulak" hehe..

Chantek ni nama sementara yang diberikan oleh rakan saya (Geng Malaysian Rose Society.. kalau tak silap saya Andak.. dulu-dulu kami lepak kat forum CARI.. tp skarang semua dah beralih angin ke facebook pulak.. tu yang munculnya MRS)..

Chantek ni memang cantik... opsss.. silap.. kena cakap.. chantek yang lawa...

sebab untuk mengelakkan kekeliruan..

bayangkan.. dulu saya dan rakan (geng MRS gak..) dok menjelajah ke nursery2 rose di sungai buluh..

sekali.. saya nampak rose yang 'baru' .. cantik sangat.. saya cakaplah..

'kak.. cantikan???'.. sekali kawan saya tu jawab... 'eh.. bukan cantiklah.. rose lain tu..' (dia ingat saya maksudkan rose chantek)

kan dah keliru... dan rupa2nya kejadian yang sama pernah berlaku kat geng2 saya yang lain..

so sekarang kami dah mula ubah ayat cantik kepada lawa..

kalau ada rose yang cantik dimata kami.. kami akan kata.. "lawa kan rose ni"..

berbalik kepada si chantek nih..

chantek ni warnanya peach/pink.. tengah2nya kuning... petalnya berombak.. wangi sesangat.. bau bedak..

mula2 andak tunjukkan rose nih.. saya teringin sesangat.. dan masuk ke wishlist saya...

susah jugak saya nak mencarinya.. yang peliknya.. rakan2 yang lain.. senang je menjumpainya..

last2.. saya dapat juga si chantek ni .. biasalah.. kat nursery sungai buloh..

oleh kerana minat sangat si chantek ni.. saya siap beli 2 polibeg ... puas hati aku..

dan baru2 ni saya beli 1 polibeg lagi.. memang berbaloi2 beli..

rose chantek ni rajin berbunga dan bunganya agak besar..

tp ada kelemahan sikit si chantek nih.. durinya banyak dan tajam..














5 comments:

  1. memang Chantek cantik..

    ReplyDelete
  2. pasni klu jumpa rose baru i nk bagi nama lawa ...

    ReplyDelete
  3. @Anonymous

    betul.. chantek memang cantik dan paling best.. wangi... :)

    ReplyDelete
  4. @areen
    jgn areen... nanti susah.. hehee..

    ReplyDelete